Hur returnerar jag en vara?

Att lämna tillbaka eller byta en vara gör du enklast genom att beställa en returfraktsedel enligt instruktionerna nedan på hemsidan. Vet du med dig att du kommer returnera något till oss så beställ gärna en fraktsedel direkt så skriver vi ut den och skickar med i ditt paket.


Inom Sverige?

Returer och byten.

1. Köp och skriv ut en returfraktsedel
Köp fraktsedeln via länken här nedan. Då har vi kontroll och kan spåra paketet, och står dessutom för en del av kostnaden.
Returfraktsedeln skickas sedan till dig digitalt via mail vardagar mellan 8:00-16:00. Du kan antingen skriva ut den själv eller ta med sändningnumret (Shippment No.) till DHL så hjälper dom till med utskrift. 

Vi skickar alltså inte med returfraktsedlar med alla paketen på rutin. Det beror på att vi har ganska lite byten/returer och inte vill förbruka en massa naturresurser i onödan, speciellt inte på något som i dom flesta fall bara skulle kastas! Av samma anledning producerar vi inte längre plagg med prislappar/etiketter eller slår in produkterna i individuella plastpåsar. 

2. Skicka tillbaka till oss
När du skickar tillbaka något till oss, se till att det tydligt framkommer att paketet är ifrån dig. Vi behöver även information om vilken färg/storlek du önskar byta till eller om du vill returnera så är det väldigt uppskattat om du vill berätta varför. Lägg exempelvis med Orderbekräftelsen och skriv en notis på den med informationen om din returorsak. 
Packa varorna på ett sätt så att dom inte skadas under leveransen.

Väljer du att skicka tillbaka varor på annat sätt än med den spårbara returfraktsedeln från DHL kan vi inte ta ansvar för ditt paket. Du kan självklart meddela oss att ditt paket är påväg och på vilket sätt så att vi kan hålla lite extra utkik efter det!

3. Till sist
När vi fått hem varorna du skickat till oss så skickar vi dina bytesvaror till dig dagen därpå under förutsättning att dessa finns i lager. Om inte så kontaktar vi dig för att hitta en lösning! Vi står för frakten av bytesvarorna tillbaka till dig. 

Ville du istället returnera en vara till oss så krediterar vi beloppet för denna vara när vi fått hem den. Återbetalningen eller justeringen av fakturan sker via Klarna, och skulle det vara några problem med detta så behöver du pga GDPR vända dig direkt till Klarna.

Plaggen vi får hem måste självklart vara i oanvänt och säljbart skick. 


Inte inom Sverige?

Returer och byten.

1. Kom i kontakt!

Vill du returnera något till oss och bor utanför Sverige? Börja med att kontakta oss! Antingen kan du skicka ett mejl till oss (info@operose.se) eller ring oss (0046709560406). Du kan till exempel svara på orderbekräftelsen; då får vi all information om beställningen också! Meddela oss alltid om du vill lämna tillbaka en produkt eller byta; och i så fall till vad.

2. Skaffa en returfraktsedel
Vi kan köpa en returfrakt åt dig, men i många fall är det billigare för dig att köpa frakten lokalt. Du kan alltid kontakta oss innan du handlar av oss och vi kan hjälpa dig att välja en storlek och kontrollera kostnaden för en eventuell retur redan innan köp, detta då det variera väldigt i pris beroende på land och storlek på paket.

Om du köper frakten lokalt, vänligen skicka returvarorna till:
Operose AB
Gula Industrihuset,
Brogatan 21
SE 64561 Stallarholmen
Sverige


Vill du hellre att vi bokar returfraktsedeln åt dig kan du köpa en via länken nedan.

Vi skickar alltså inte med returfraktsedlar med alla paketen på rutin. Det beror på att vi har ganska lite byten/returer och inte vill förbruka en massa naturresurser i onödan, speciellt inte på något som i dom flesta fall bara skulle kastas! Av samma anledning producerar vi inte längre plagg med prislappar/etiketter eller slår in produkterna i individuella plastpåsar. 

3. Till sist
När vi fått hem varorna du skickat till oss så skickar vi dina bytesvaror till dig dagen därpå under förutsättning att dessa finns i lager. Om inte så kontaktar vi dig för att hitta en lösning! Vi står för frakten av bytesvarorna tillbaka till dig. 

Ville du istället returnera en vara till oss så krediterar vi beloppet för denna vara när vi fått hem den. Återbetalningen eller justeringen av fakturan sker via Klarna, och skulle det vara några problem med detta så behöver du pga GDPR vända dig direkt till Klarna.

Plaggen vi får hem måste självklart vara i oanvänt och säljbart skick.