-->

Köpvillkor

Priser och betalning
Priserna kan visas inklusive moms eller exklusive moms och är angivna i svenska kronor. I kundvagnen kan ni se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Kostnad för frakt debiteras alla leveranser.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt fraktsätt.

Vi välkomnar både företag och privatpersoner. Vid större beställningar, kontakta oss direkt på johanna@operose.se

Leveranser
Normal leveranstid är inom 1-3 arbetsdagar från att vi fått din beställning. Avisering om leverans kommer via sms eller e-post beroende på vad ni valt. Tänk på att ni som kund måste visa legitimation vid utlämningen/leveransen av paketet. Om ni har några frågor så är ni välkomna att kontakta oss på 0709-56 04 06 eller info@operose.se

Returer /ångerrätt
Eftersom det är viktigt för oss att ni är nöjda, har ni full retur- och bytesrätt i 14 dagar från det att ni mottagit varan. Ni får självklart prova varan men ångerrätten/ bytesrätten gäller endast om plagget är oanvänt. Plagget räknas som använt om det saknar etiketter, är smutsigt eller luktar t ex parfym eller cigarettrök. I dessa fall gäller varken ångerrätt eller bytesrätt och ni måste själv bekosta returen.
Se även distansavtalslagen och e-handelslagen hos Konsumentverket.

Vi bjuder på returfrakten (i 14 dagar från det att ni mottagit varan). Föranmäl returen till oss på info@operose.se eller telefon: 0709-56 04 06. Ni får då en sifferkod att lämna till ert utlämningsställe som skriver ut er returfraktsedel. 
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är oanvänd, betalar vi så snart som möjligt,men max 30 dagar tillbaka beloppet. Frakten till er och eventuella fakturaavgifter står ni själva för.

Om ni vill byta en vara skickar vi en ny till dig inom 5 arbetsdagar förutsatt att den nya varan finns i lager. Ingen extra frakt tillkommer vid byte. Ni har rätt att häva ert köp om varan är slut.

Ni får bekräftelse via e-post dels när vi registrerat din anmälan om byte och när vi mottagit och godkänt din retur. Får ni inte dessa meddelanden så kontakta oss omgående.

Reklamation
Om ni vill reklamera våra varor gör ni så här:Kontakta oss på 0709-56 04 06, alternativt skicka ett mail till info@operose.se och beskriv varför ni vill reklamera er vara. Om möjligt, bifoga även en bild på det eventuella problemet. Vid reklamation skall kopia av kvitto på erlagd betalning bifogas. Om en vara är felaktig står vi för frakten. Reklamationen är godkänd först när vi har mottagit och kontrollerat plagget.

Leveransadress för returer
Operose AB
Gula Industrihuset
Brogatan 21
645 61 Stallarholmen


Privatpolicy
När ni lägger er beställning hos oss uppger ni era personuppgifter. I samband med er registrering och beställning godkänner ni att vi lagrar och använder era uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot er. Ni har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om er. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan ni begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. info@operose.se

Skadade paket
Om paketet och/eller innehållet är skadat när ni får det så ska ni genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadat via info@operose.se eller telefon: 0709-56 04 06
Konsumentverkets riktlinjer gäller och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att ni borde märkt felet. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom åtta dagar.Beroende på skadans omfattning gör vi en omleverans eller prisavdrag.

Vid tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.